JAK WYGLĄDA PROCES PROJEKTOWANIA LOGO?
Nie wiesz od czego zacząć, aby zwiększyć wartość swojej oferty w oczach swoich klientów?
– zacznij od logo
Zapoznaj się jak wygląda proces projektowania logo i jakie jest nasze podejście do projektowania.

Projektowanie logo nie jest chwyceniem za ołówek i narysowaniem ładnego obrazka.
Projektowanie logo jest dla nas procesem, którego celem jest maksymalizacja Twoich zysków, za pomocą designu, który będzie dodatkową korzyścią emocjonalną do Twojego produktu.
W każdej pracowni projektowanie logo wygląda trochę inaczej, poniżej zobaczysz jak to u nas wygląda na bazie jednej z naszych realizacji.


PRZED

PO
Dotychczasowe logo było ciężkie i skomplikowane. Firma ma zbudowaną już bazę zaufanych klientów – dlatego spodziewana jest ewolucja, a nie rewolucja znaku. Firma chce być kojarzona z elegancją i nowoczesnością.
Celem projektu było zwiększenie efektywności logo, niezależnej międzynarodowej firmy projektującej oświetlenie dla miast i architektury.
- Keyword targeting
- Website improvements
- Keyword targeting
PROCES PROJEKTOWANIA LOGO:


ROZMOWA
Na czas trwania naszej współpracy stajemy się dodatkowym działem marketingowym Twojej firmy. Chcemy wiedzieć jak najwięcej! Im więcej powiesz, tym bardziej będziemy mogli zrozumieć Twoje potrzeby i cele. Jakie emocje chcesz budzić wśród swojej grupy i jak wyobrażasz sobie swoją chmurę myśli.
1
2
BADANIA, INSPIRACJE I OPRACOWANIE STRATEGI WIZUALNEJ
Analizujemy jak wygląda otoczenie Twojej firmy, gdzie staramy się odpowiedzieć na pytania:
- Jaki komunikat wysyła konkurencja?
- Jakich używa argumentów?
- Do jakiej grupy docelowej go kierują?
- Jak prezentują swój produkt i korzyści?
- Kim jest i jakie ma potrzeby Twoja grupa docelowa?
- Kim jest jej najlepszy klient?
- Jakie są cele i misja firmy? Jaki komunikat chce wysyłać firma? Jakie cechy ma mieć logo.
Pozyskane dane tworzą strategię wizualną marki. Określają przyszłe cechy logo i marki.



LEKKOŚĆ + ELEGANCJA & ŚWIATŁO
Według wytycznych logo miało być zbudowane z prostej bez szeryfowej czcionki i kontrastu grubości liter. Jako element wyróżniający chcieliśmy dodać element związany z światłem taki jak neon, albo napis światłem.


Do wytycznych firmy dołączyliśmy charakterystyczne dla neonu przerwy w literach, co nawiązuje do branży oświetleniowej.


SZKICE - BURZA MUZGÓW
Po zebraniu i przetworzeniu wszelkich danych zaczyna się etap szkicowania. Powstaje burza mózgów w postaci szybkich skojarzeń przelanych na papier. Poszukiwana jest forma która będzie budzić określone emocje. To tutaj kondensują się pomysły na obłędne logo!
3
4
WEKTORYZACJA I PIERWSZA PREZENTACJA LOGO

Wybrany szkic lub szkice są wektoryzowane w programie graficznym. Polega to na obrysowywaniu szkicu krzywymi wykorzystujących równia matematyczne do tworzenia kształtów. Dzięki temu Twoje logo zawsze będzie się świetnie prezentować nie zależnie od wielkości i jest wymagane przy wielu formach reprodukcji. W trakcie wektoryzacji wprowadzane są do logo dobre praktyki projektowe takie jak m.in. złota proporcja, symetria, siatka, czy ograniczenie ilości elementów.
Jest to proces który polega na definiowaniu kształtu poprzez krzywe wykorzystujące równania matematyczne do tworzenia kształtów.



Już tutaj, na wczesnym etapie projektowym pokazywane są pierwsze koncepcje logo. Abyś mógł określić, w którą stronę chcesz, aby poszedł Twój projekt i określamy dalszy kierunek prac. Puki co jedynie w czarno-białej wersji, aby skupić się jedynie na formie logo.


Do logotypu chcieliśmy dodać sygnet, jednak po kilkunastu próbach stwierdziliśmy, że logo bez sygnetu prezentuje się dużo lepiej. Dzięki temu można skupić się na samym kształcie liter.



EKSPERYMENTY Z UKŁADEM I TYPOGRAFIĄ,
Zwektoryzowany szkic przechodzi przez szereg eksperymentów i testów. Dużo pracy którą wykonujemy jest nie widoczna. Nasi Klienci otrzymują tylko najlepsze rozwiązania, z których sami jesteśmy dumni. Eksperymenty i testy mają za zadanie:
- znaleźć optymalny układ, proporcje, grubości linii, sygnet itd.,
- zwiększyć czytelność znaku i jego poszczególnych elementów nie zależnie od wielkości,
- dostosować optycznie odstępy między literami (tracking i kerning),
- ustawić najlepsze proporcje znaku do wielkości nazwy,
5
6
ROZWAŻANIA NAD KOLOREM

Gdy mamy już ustaloną formę znaku możemy poeksperymentować z kolorami. Maksymalizujemy odbiór określonych emocji przez logo dzięki psychologii kolorów, a także dostosowujemy kolory logo do wyświetlania w Internecie, tak aby logo miało poprawne kolory na jak największej ilości urządzeń.





Logo teraz jest czytelne, jego zawartość została zminimalizowana do najważniejszych elementów, a jego odbiorcy mogą się z nim utożsamić.
PRZEDSTAWIENIE PROJEKTU
Przesyłamy projekt razem z opisem użytych technik, symboli i pomysłów, które przyświecały projektowi.
I pozostaje nam czekać z podekscytowaniem na informację zwrotną. Cieszy nas entuzjazm w odpowiedziach które otrzymujemy, ale estetyka jest subiektywną dziedziną, dlatego oczekujemy szczerych i konstruktywnych opinii, które przybliżą nas do celu i 100% zadowolenia.
7
8
WPROWADZAM POPRAWKI

Po poznaniu opinii, zaczynamy analizować możliwości wprowadzenia ewentualnych poprawek.
I choć doceniamy każdą uwagę i opinię, to nie wszystkie mają szansę być zrealizowane. Powodów jest kilka…
Najczęściej okazuje się, że pomysły te już sprawdziliśmy podczas projektowania i… nie były dobre.
Nie wprowadzimy też modyfikacji niezgodnych ze standardami projektowania, które będą sprzeczne z ogólną ideą lub przekazem znaku. Mamy założenia projektu, które ustaliliśmy na początku współpracy.
Kiedy współpracujemy, naszym głównym celem jest stworzenie logo spełniającego swoją rolę oraz realizujące określone cele marketingowe dla określonej grupy docelowej.



Jak widzisz zaprojektowanie dobrego znaku nie jest proste i składa się z wielu analiz, prób i błędów, a to wszystko po to aby zwiększyć wartość Twojej oferty w oczach jej odbiorców.



PRZEKAZANIE PLIKÓW I PRAW MAJĄTKOWYCH
Każdy podstawowy pakiet zawiera komplet materiałów niezbędnych do prowadzenia Twojej firmy.
- Unikalne logo, tworzone od szkicu
- Projekty logo w wersji responsywnej.
– Najprawdopodobniej będziesz potrzebował/a zastosować inną wersję logo na prezentacji swojej firmy, a inną w pasku strony jako Favicon. - Pliki przygotowane pod potrzeby druku i ekspozycji na ekranach.
– Wersja pełnokolorowa, wersja jednokolorowa, wersja biała, przezroczysty znak wodny ikony, bitmapy oraz krzywe (Wektory). - Spójny z wizerunkiem projekt firmowych wizytówek.
- Profesjonalny papier firmowy do druku ofert oraz faktur.
- Grafikę firmową na Facebook lub do innej społeczności.
- Prawa majątkowe do znaku.
9
Potrzebujesz pomocy we wzbogaceniu swojego produktu w doświadczenie?
– zapraszam na bezpłatną konsultację, a podpowiem Ci jak możesz zwiększyć wartość swojej oferty w oczach klienta.