JAK ZWIĘKSZYĆ WARTOŚĆ SWOJEJ OFERTY W OCZACH KLIENTÓW? – POTRZEBY, DOŚWIADCZENIE, SPÓJNOŚĆ

Poznaj 3 zasady, które pomogą ci zwiększyć wartość firmy w oczach klientów.

Drogi Przedsiębiorco, w tym artykule pokażę Ci co zrobić, aby zwiększyć wartość Twojej firmy w oczach jej obecnych i przyszłych odbiorców. Wzbogacisz ją o obłędne pierwsze wrażenie. Wyróżnisz ją wśród konkurencji. A za jej jakością będzie szedł także profesjonalny wygląd. Co będzie przekładać się na zwrot poniesionych środków z inwestycji przez długie lata. 

Zwiększysz wartość swojej oferty wzbogacając ją o doświadczenie. Wpłyniesz na jej odbiór, dzięki odpowiednio dobranym emocjom wysyłanych przez logo, główny komunikat firmy i elementy wizualne skrojone dla zaspokojenia potrzeb jej grupy docelowej. Dzięki czemu, jej klienci będą mogli się z nią utożsamić i ją pokochać.

"Spraw aby za jakością Twojej firmy szedł profesjonalny wygląd i aby Twoi klienci zobaczyli ją tak jak Ty ją widzisz."

JEŚLI CHCESZ BYĆ MARKĄ
MYSISZ WYGLĄDAĆ JAK MARKA

Rynek jest trudny, średnio co 2 minuty w Polsce powstaje nowa firma. W związku z tym coraz ciężej jest się wyróżnić czy utrzymać osiągniętą przewagę. 

Z marką i logo jest jak z ocenianiem ludzi po wyglądzie. Może nie powinno się, no ale jednak nieświadomie buduje się swoje wyobrażenie.

Nazwa i towarzyszące jej elementy tożsamości wpływają pozytywnie lub negatywnie na produkt.

PRZED
PO

"Niezależnie od tego czy chcesz, czy nie, Twoja firma będzie postrzegana przez pryzmat tego jak się aktualnie prezentuje i tak zostanie zapamiętana."

To jakie elementy tożsamości wybierzesz wpłynie na to jaki komunikat słyszą Twoi odbiorcy.

Podczas studiów pragnąłem zarabiać na swojej pasji, ale to nie było takie proste jak się wydawało. Myślałem, że jak będę specjalistą w swoim fachu to wystarczy, aby przyzwoicie zarabiać i robić to co kocham. Było mi ciężko prowadzić firmę, mimo, że byłem konkurencyjny co do ceny i jakości.

Po pewnym czasie praca przestała przynosić mi satysfakcję i wypalałem się. Pasja którą kochałem, zamieniła się w dramat. Nie chciałem przyjmować kolejnych zleceń. Coraz częściej brakowało mi czasu dla najbliższych i zaniedbywałem swoje zdrowie, a zarobione w ten sposób pieniądze przynosiły tylko frustrację.

Miałem już wszystkiego dosyć, chciałem się poddać i porzucić swoje marzenie o zarabianiu z pasji, gdy podczas pisania pracy magisterskiej na temat trendów w projektowaniu zewnętrza marek, profesor podsunął mi książkę pt. “Estetyka w marketingu” autorstwa S. Alex.

Po przeczytaniu jej zafascynowałem się tym jaki mamy wpływ na postrzeganie marki dzięki designowi i kreowaniu doświadczenia za pomocą dobranych elementów i zestawieniu ich razem. 

"Za pomocą dobranych elementów i zestawieniu ich razem - mamy wpływ na postrzeganie marki."

Zacząłem szukać dalej. Przeanalizowałem estetykę kilku topowych marek, pochłonąłem multum książek i kilka szkoleń na temat marketingu i designu. Po czym od kilku lat pomagam przedsiębiorczym ludziom w wprowadzeniu doświadczenia do swoich biznesów.

Wypracowałem 3 główne zasady, które zastosowane zwiększają wartość oferty. Którymi chce się tutaj z Tobą podzielić. A o to one:

3 ZASADY KTÓRE POMOGĄ CI ZWIĘKSZYĆ WARTOŚĆ FIRMY W OCZACH KLIENTÓW:

Jak Dodać Doświadczenie Do Biznesu?

1. ZORIENTUJ SIĘ NA POTRZEBY SWOICH ODBIORCÓW

Tożsamość firmy powinna stanowić dla jej odbiorcy dodatkową wartość, zaspokajać jego potrzeby i pasować do jego stylu życia. 

Niezależnie od tego czy dopiero wprowadzasz nowy biznes na rynek, czy działasz już od kilkunastu lat. Warto stale badać potrzeby estetyczne konsumentów, bo zmieniają się co pewien okres. Pozwoli Ci to wykorzystywać nadarzające się okazje i wysyłać odbiorcom stale aktualny komunikat. 

To co miało uchodzić za nowoczesne lub eleganckie 10 lat temu dzisiaj już jest najprawdopodobniej przestarzałe.

Przykład porównania zmian zachodzących na przestrzeni lat w designie i  relacji obiektu z otoczeniem – przebudowa Mcdonald’s w Chicago: 

Obiekt | Otoczenie
1983
Obiekt | Otoczenie
2005

ryc.1. McDonald’s rock and rol, Chicago, IL, Stany Zjednoczone, projekt z 1983r, data wykonania zdjęcia 2004r  2005 http://www.brittonmdg.com/assets/uploads/blog/2014/08/20040712rocknrollmcd.jpg, dostęp: 09.12.2018.
ryc.2. McDonald’s rock and rol, Chicago, IL, Stany Zjednoczone, projekt z 2005r
 http://www.brittonmdg.com/assets/uploads/blog/2014/08/20040712rocknrollmcd.jpg, dostęp: 09.12.2018.

Źródło: Praca Magisterskiej z Zakresu Trendów w Projektowaniu Zewnętrza Marki.

Design marki powinien zaspakajać aktualne potrzeby Twoich klientów.

Jak Dodać Doświadczenie Do Biznesu?

2. DADAJ DOŚWIADCZENIE ESTETYCZNE DO SWOJEGO PRODUKTU

Wyczulenie na zmysły jest różne i należy pobudzać je wszystkie, ale wzrok dla większości ludzi jest najważniejszy. 

Zmysł wzroku można pobudzać dobrze dobranym logo, identyfikacją wizualną firmy i jej estetyką. 

Oprócz zareagowania na zadeklarowane korzyści płynące z produktu, Twój odbiorca zwróci również uwagę na inne, mniej uświadomione sygnały, jak kształt, rozmiar, waga, materiał, kolor i nazwa. 

To wszystko wpływa na to czy wpiszesz się w aktualne trendy, którymi ludzie kierują się przy wyborze produktów, czyli czy pasuje do jego stylu życia, czy wyznaje te same wartości, idee i czy pozwoli doświadczyć nowego fascynującego przeżycia czy też nie.

Doświadczenie

3. BĄDŹ KONSEKWENTNY W SPÓJNOŚCI KOMUNIKATU KTÓRY WYSYŁASZ

Dobrane elementy tożsamości oddziałują wzajemnie na siebie, tworząc styl organizacji. To, w jakim kontekście występują, wyraża określoną jakość i formę, co komunikuje jej odbiorcom jaka jest firma.

Aby komunikat był zauważalny przez klienta musi mieć spójną formę, elementy oraz ekspresję. W ten sposób kreowana jest świadomość marki, wywoływane są intelektualne i emocjonalne skojarzenia. 

Różnicowanie między sobą produktów i usług, pomaga klientom kategoryzować je jako uzupełniające się wzajemnie, pomaga dokonywać podziałów w całym asortymencie wyborów. Jednym z podstawowych celów zarządzania tożsamością przez estetykę jest doprowadzenie do tego, aby organizacja kojarzona była z właściwym dla niej stylem. 

"POZNAJ POTRZEBY GRUPY DOCELOWEJ, DODAJ DOŚWIADCZENIE I BĄDŹ W TYM KONSEKWĘTNY"

Doświadczenie

WPROWADŹ TE 3 ZASADY DO SWOJEGO BIZNESU, A DZIĘKI TEMU:

"Pokaż swój biznes w sposób na który zasługuje, niech klienci zobaczą go tak jak Ty go widzisz."

Doświadczenie

OD CZEGO ZACZĄĆ WPROWADZANIE DOŚWIADCZENIA DO SWOJEJ OFERTY?
- ZACZNIJ OD LOGO

Dobrym pomysłem na wprowadzenie doświadczeń do swojego produktu czy firmy, jest zaczęcie od logo. Praca nad nim przyniesie Ci informacje o tym jakie wartości ma przedstawiać Twoja marka.

Będziesz miał okazję aby się zastanowić kim jest Twoja grupa docelowa. Jak wygląda i jaki komunikat wysyła Twoja konkurencja. A także jakie emocje chcesz, aby ludziom towarzyszyły widząc symbol Twojej marki.

GDZIE ZNALEŹĆ SWOJE LOGO?

Jeśli znasz się na projektowaniu, lub masz zmysł estetyczny możesz spróbować swoich możliwości w programach wektorowych lub w kreatorach czy konkursach na logo, a jeśli nie znasz się na tym lub cenisz swój czas to zwróciłbym się do profesjonalnych grafików, bo w przypadku konkursów czy kreatorów uważam, że gdy brakuje Ci doświadczenia w projektowaniu, możesz nie wiedzieć które logo będzie najlepiej trafiać do grupy docelowej Twoich odbiorców i jakie emocje będzie na nich wywierać.

Wybierając grafika zobacz jego portfolio. Sprawdź czy odpowiadają Ci jego prace i podejście do projektowania. W ten sposób masz największy wpływ na to jak będzie finalnie wyglądać Twoja  marka. 

"Przez wybór grafika masz największy wpływ na to jak będzie odbierana Twoja marka."

MASZ JUŻ LOGO, ALE DALEJ NIE MA EFEKTÓW?

Zweryfikowałbym czy identyfikacja która masz trafia w potrzeby Twojej grupy docelowej. Czy stanowi dla niej dodatkową wartość i uzupełnia Twoją ofertę? Czy może się z nią utożsamić i ją zrozumieć? Ciężko jest zdefiniować dobre logo, ale gdy już jest gotowe łatwo to zauważyć.

Odpowiadając na kilka pytań można wstępnie ocenić logo. Kliknij poniżej, aby ocenić szybko i całkowicie za darmo swoje logo.

"Wykorzystaj szansę jaką daje Ci projektowanie doświadczeń!"

ZOBACZ WYBRANE MARKI DO KTÓRYCH DODALIŚMY DOŚWIADCZENIE:

ILS

Aplikacja Do Zarządzania Oświetleniem W Mieście

IDENTYFIKACJA

Logo symbolizuje światło wychodzące z oprawy oświetleniowej. Żółty trójkąt symbolizuje główny snop światła padający na drogę, a trójkąty jedynie z konturem padające słabsze światło na elewację budynków i otoczenie. Pomysł łączy oszczędność, ekologię i prestiż. Hasło przewodnie mówi "Oszczędzaj na tym co zbędne, aby inwestować w to co ważne". I taka sama jest identyfikacja - oszczędna tam gdzie można i bogata tam gdzie chce się pokazać.

Identyfikacja jest ekologicznie świadoma i kierowana jest właśnie do takich ludzi. Wyzbyła się zadrukowanych dużych powierzchni, a minimalistyczne logo po rebrandingu zużywa o około 60% mniej tuszu.

WYPOŻYCZ GRĘ

Sklep i Wypożyczalnia Gier Planszowych

IDENTYFIKACJA

Logo z  maskotem wesołego dżina wychodzącego z pudełka szachów odnosi się do pierwotnej nazwy wypożyczalni - Genie's Games. Motyw z pudełka szachów czyli beżowo zielona szachownica jest elementem przewodnim identyfikacji, która idealnie pasuje do działalności firmy jako jedna z popularniejszych i historycznych gier planszowych, którymi są szachy.

Hasło "Magia wspólnych chwil" nawiązuje do magicznej postaci dżina i zachęca do misji sklepu, która polega na propagowaniu spędzenia czasu razem.

Jaki to byłby dżin bez życzeń?  - Na odwrocie karty gracza znajduje się pole z napisem "wypo-ŻYCZENIE gratis" uprawniające do darmowego wypożyczenia po zebraniu odpowiedniej ilości pieczątek za wypożyczenia.

ARCHETYPIA

Pracownia Artystyczna i Ceramiczna

IDENTYFIKACJA

Logo odzwierciedla  kształt stempla którym znakowane są prace autorki. Poprawiono proporcje i wygładzono geometrię znaku. Logo to geometryczny inicjał autorki. Ma przynosić na myśl zgeometryzowany japoński symbol - ojczyznę większości technik ceramicznych.

Na materiałach widoczna jest charakterystyczna spękana struktura - powstaje w przypadku zastosowania techniki raku. Róż obecny w identyfikacji ma podkreślać kobiecość prac autorki, a czerń dodawać elegancji. Zdjęcia ognia, rzemiosła i etapów powstania prac kontrastują z czystymi i gładkimi rzeźbami. 

TO CHYBA TYLKO NA STRONIE GŁÓWNEJ Współpracowaliśmy między innymi z: PORTAL, ORTO, SHACK,  | KARLL, ILS, STUDIO DL

Doświadczenie

PROJEKTOWANIE DOŚWIADCZEŃ KLIENTÓW JEST INWESTYCJĄ

Estetyka w prowadzeniu biznesu nie ma być sztuką dla sztuki. Jej celem jest przynoszenie zysku.

Z każdej zainwestowanej złotówki w estetykę musisz mieć 2-3, czy 100  zł zwrotu. Unikalne logo wraz z odpowiednio dobraną identyfikacją wizualną powinno zapewnić Tobie jak największy zwrot z inwestycji.

Logo firmy i jej tożsamość będą służyć Ci przez wiele lat. 

Opracowana dobra podstawa znaku stanie się bazą na następne lata i będzie wiązać się z olbrzymimi oszczędnościami przy wprowadzaniu zmian dostosowujących znak do zmieniającego się świata. Pozwalając zachować stałych klientów i pozostać otwartym na nowych. 

"Logo jest inwestycją, która z roku na rok wraz z rozwojem firmy będzie zwiększać swoją wartość."

BIZNES TO LATA PRACY, INWESTYCJE, REPUTACJA, ZAUFANI KLIENCI.
CO Z NIM SIĘ STANIE ZA 10, CZY 20 LAT?

Nie pozwól, aby marka którą będziesz budował przez najbliższe lata, nie przynosiła Ci w przyszłości wymiernych korzyści przez brak rozpoznawalnej tożsamości, lub aby okazało się, że na rynku pojawi się firma, która oprócz podstawowych korzyści doskonale trafi do głębszych potrzeb Twoich najlepszych klientów. 

Jak myślisz, kogo wtedy wybiorą? 

Dlatego właśnie warto zadbać o profesjonalny odbiór od początku i przyciągnąć odpowiednich klientów, takich na których Ci zależy. 

Pamiętaj, że z dnia na dzień nie nadrobisz zaległości, dlatego zadbaj o swoją markę już dzisiaj.

Potrzebujesz pomocy we wzbogaceniu swojego produktu w doświadczenie?
– zapraszam na bezpłatną konsultację, a podpowiem Ci jak możesz zwiększyć wartość swojej oferty w oczach klienta.

Podobne Posty